2016年05月

Säğat altığa çirek qalğanda paroxodqa kerdem, berençe mäwqıyğdä ber keşelek kayutağa äyberläremne urnaştırıp, berazdan tışqa çıqsam, yuğarıdan sürä Fatixa uqığan tawış işetelde.
5時45分に船に入った、一等室に一人用の船室に荷物を置いて、少しあとに外に出ると、上からスラ・ファティハの読む声が聞こえた。

Qarasam, ike keşe namaz uqıy, min dä alarğa iyärdem.
ふと見ると、2人がお祈りをしているところだった、私も一緒に礼拝に参加した。


räsem: Çulman yılğasınıñ İdel yılğasına quşılğan urını
写真: チュマン川がヴォルガ川と合流する場所
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Çınlıqta tatar şäkertlärenä qaharmanlıq sıyfatı birü urınlıdır.
本当にタタール人学生たち勇気を与えることは良いことである。

Ägär bu adämnär xaq tärbiyälängän bulsa, millätebez eçendä adäm qıtlığı bulmas ide. 
もしこの若者たちが正しい教育を受けるのであれば、私たちの民族が人材不足に陥ることはないのであろう。

räsem: Çulman (Kama) yılğası, ozınlığı 1805 km
写真:チュルマン川(カマ川)、全長 1805 km
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Bu şäkertneñ, atası rizalığına qaramıyça, cäyäwle säfär saylap, açlıq wä mäşäqatlär kiçerep, yulğa çığuwı däräcäle ber xälder.
この学生の父の希望をかえりみず、歩く旅を選び空腹と困難を過ごすとしても、旅に出る方が良い事である。

Dimäk, şäkertlärebezdä ğıylemgä mäxäbbät, sälät bar.
つまり、私たちの学生には知識に対して愛情と才能があったのだ。

Fäqat bu biçaralarnı tärbiyä itäçäk mäktäp wä mädräsä bilgesezder. 
しかしこの可哀そうな者たちを教育する学校とマドラサははっきりしない。

räsem: İdel yılğası
写真:ヴォルガ川
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Arbaçı Yakimskiy pristanenä kilde.
御者はヤキムスキー船着場に着いた。

Min Yakimskiy pristanenä keräçägemne äyttem.
私はヤキムスキー船着場に入りますと言った。

Şäkert äfände Kupeçeskiyğa baram, dide.
学生さんは、私はクペチェスキーに行きますと言った。

Qızğanıçqa qarşı, şäkert belän artıq aralaşırğa nasıyb bulmadı.
残念ながら、学生さんとはもう会うことはなかった。

räsem: İdel yılğası, ozınlığı 3530 km (Tatarstan çiklärendä 180 km)  ヴォルガ川、全長3,530km(タタールスタン共和国内180km)
Volgarivermap

Dide: Sezneñ süzläregez döres, läkin räsülulla zamanında monäfiqlar ikeyözleleklären yäşerälär ide. Bolarda ikeyözlelek apaçıq. Baylar xozurında ber törle, ğadi xalıqqa başqa törle möğamälä itälär.

彼は言った:あなたの言葉は正しい、しかし預言者の時代でうそつきたちは二面性を隠していた。これらにおいて二面性ははっきりしている。金持ちと一班庶民とでは対応がちがう。

räsem: Qazanda iñ bay ğailälärdän Apanay ğailäse (19-nçı ğasır azağı 20-nçe ğasır başları)
カザンで最も裕福な家族であったアパナイ家(19世紀末から20世紀初頭)

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